lördag 20 september 2008

Shopping


En otroligt rolig fredag eftermiddag och kväll. Jag och min väninna tog bussen upp till Luleå efter avslutad arbetsdag. Planerade aktiviteter för dagen var shopping och avsluta med en god middag. Min inköpslista var rätt så lång, allt ifrån kläder till Julpyssel!! Min väninna hade bara några enkla önskemål. Men var tog tiden vägen, vi sprang till Pearlshop, vi sprang till Rabalder och sen var klockan sex. Tur att Smedjan stängde kl.19.00, vi fick nu möjligheten att fylla ytterligare några kassar.
Nu började vi likna packåsnor båda två och vågade inte gå in i fler butiker av rädsla att vifta ner något med våra påsar. Bestämde oss för att lämna av våra inhandlade varor och vila våra trötta fötter några minuter för att sen ge oss i väg på jakt efter restaurangen Gennys. Efter en rejäl rundvandring och förfrågningar av personer som antingen kom från Skåne eller var nyinflyttade så fick vi slutligen hjälp av ett par rökande tjejer. Tur att vi inte gav upp, för när vi väl hittade stället så fick vi jättefin service och toppen god sushi. En restaurang som vi varmt kan rekomendera.
Tack "L" för att du förgyllde min dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för en toppen eftermiddag.Det får vi göra fler gånger."L"