lördag 18 oktober 2008

Färglära med Kerstin Westin


Jag har länge suktat efter Kerstin Westins underbara akvareller, jättefina motiv för Kreativt Broderi. Under Noliamässan i sommras pratade jag med Kerstin om mitt broderi och att jag ville använda hennes bilder. Hon var vänlig och tog sig tid att komma hem till mig för att se vad jag menade med Kreativt Broderi.
Under hennes besök erbjöd hon sig att komma till mig och mina kursdeltagare för att prata om färg.
Vi fick en mycket rolig och lärorik eftermiddag och kväll tillsammans med henne. Nu ser vi fram emot att omsätta hennes tips i broderiet. Här kommer några bilder från eftermiddagen och kvällen.



1 kommentar:

Elisabeth sa...

Tack Kerstin och Kristina för en mycket inspirerande eftermiddag. Helt oförglömlig!
Tänk att få lära sig så mycket om färg, både teoretiskt och praktiskt på några timmar. Kerstin fick oss att se på motiv med nya insikter, som helt klart förhöjer vårt broderande. Våra broderier har i dubbel bemärkelse, nu fått ytterligare en dimension.
Ännu en höjdare var det otroligt goda fikat som du Kristina och svärmor Marianne fixat.
Tack för allt!
/Elisabeth