söndag 18 januari 2009

Ny bok ! "Flower Fairies"

Jag har fått Di van Niekerks nyskrivna och helt fantastiska bok i min hand, vilken lycka för den som älskar sidenbandsbroderi! Di har broderat fem av Cicely Mary Barker's underbart tecknade Flower Fairies. I boken beskriver hon steg för steg hur hon går tillväga för att skapa dessa underbara blomtavlor.
Jag och flera av mina kursdeltagare har broderat många av Cicely Mary Barkers blomfeér tidigare. Rönn, Heliotrop och Blacktorn är inga av de motiv som finns i boken. Dessa tavlor har vi broderat helt efter eget huvud och de har också blivit jättefina, eller hur?

2 kommentarer:

Lappeklipp sa...

Hej Kristina,
Så fantastiskt fina broderier!!!
Jag har någonting åt dej på min blogg. Välkommen in och titta.
Ha en fin söndag!
Kram L.

Samtal från min trädgård sa...

Vilken otrolig fin blogg du har, här kommer jag att titta in ofta.