tisdag 3 februari 2009

Förtvivlan - lycka

Från stor förtvivlan till överväldigande lycka!

Förra veckan fick jag en avi från Posten att jag skulle hämta mitt efterlängtade paket med varor från Sydafrika. Det som var märkligt var att de ville att jag skulle hämta ut det i Luleå, 5 mil norr om Piteå! (Vi har faktiskt utlämningsställen i Piteå också även om vi inte är en så stor stad.)

Nåväl jag ringer till Postens sortering i Luleå för att framför min undran och får till svar ojdå! har du också fått fel utlämningställe. Den snälla damen i kundtjänsten försöker spåra paketet men det visar sig att det är puts väck! Hon lovar dock att fortsätta sökandet. Jag ringer varje dag till den snälla damen i kundtjänst men får samma svar varje gång, paketet finns inte. Det har anlänt till Luleå men sedan är det spårlöst borta.

Igår ringde jag igen med samma svar och hon tycker nu att jag ska reklamera att mina varor har kommit bort. Tänker att jag inte hinner göra det ikväll utan att jag fyller i formuläret på tisdag.

Idag, tisdag, när jag kommer hem från jobbet och öppnar posten så har jag fått en påminnelse om att hämta ett paket på mitt vanliga utlämnings ställe, hmm vad är detta??? Är det kanske......????

Kör i rasande fart till ICA, överlämnar avin och kikar försiktigt bland alla paket om jag känner igen något och där ligger mitt PAKET. Jag blev så lycklig att jag hade lust att krama kassörskan som överräckte det till mig. Vilken lycka att få åka hem - öppna - njuta och sortera.

Inga kommentarer: