fredag 27 februari 2009

Mums vilken torsdag!

Mums vilken torsdag! Det började med att Eva i eftermiddags gruppen köpt semlor till vår mysiga fikastund som vi har vid varje kurstillfälle. Vi broderade och försökte att koncentrera oss på band, garn och knutar trots att kartongen från Hansens bageri stod mitt på bordet. Efter en timme hade vi suktat nog och dukade fram dessa underbara semlor, de smakade alldeles underbart gott. Med ett rejält kaloriintag så kunde vi fortsätta med broderierna i ett något mer focuserat tillstånd.
Torsdagen fortsatte sedan med avslutning för kvällskursen, tyvärr så var vi inte fulltaliga.
I kväll var målet att lära oss göra ytterligare en ros och en fuchsia. Jag har mycket läraktiga och duktiga elever så när det var avklarat med mycket bra resultat så bjöd jag mina deltagare på te och ostbricka. Avslutade med god tryffel fylld med åkerbär och Baileys tillverkade i Kiruna.
Jag hoppas verkligen att jag har inspirerat och tänt ett nytt intresse hos mina "kvällskursare" så att de fortsätter med sitt Kreativa Broderi.

Inga kommentarer: