söndag 8 mars 2009

Lakafors-Pålmarks husmodersförening

I dag, söndag 8 mars och Internationella kvinnodagen var jag inbjuden som föreläsare till Lakafors-Pålmarks Husmodersförening. Jag tycker att det är jättetrevligt att komma ut till olika föreningar och grupper för att prata om mitt broderi och lite om mina år i Afrika. Idag var det lite extra spännande då jag för första gången skulle använda en bildkanon för att visa lite bilder. Min man hade en mycket pedagogiskt genomgång med mig sent på lördagkväll, men som alltid med tekniska prylar så är jag lite skeptisk om det verkligen ska fungera. Lyckades dock övertala honom om att följa med för att hjälpa mig att bära och rigga utrustningen, därefter fick jag klara mig själv. Tro det eller ej men allt fungerade från första till sista bild. Tjugofem intresserade kvinnor från Lakafors med omnejd kan nu intyga att jag klarar av en "kanon".Här har vi några damer som är intresserade av de böcker som jag hade med.

Därefter bjöds vi alla till ett dignande kaffebordet med minst 15 olika sorters hembakat fikabröd, vilken härlig avslutning på denna eftermiddag.

1 kommentar:

Agnes Maria sa...

Hej !
Vad kul att du tittade in till mig !
Och sååå trevliga bilder.
Nu skall jag fortsätta titta runt hos dig.
Kram Åsa
Fantastiskt vackra saker du gör.