torsdag 2 april 2009

Avslutning...

Avslutning på vårterminens "Kreativa Broderi".
I dag var det verkligen fullt hus i min ateljé, det var broderiramar, -material, -damer och en massa härligt surr. För mig är det verkligen en injektion av energi och positivt anda när jag träffar mitt underbara broderigäng.Ulla-britt har precis börjat brodera på ett trädgårdsmotiv.
Efter ett antal stora projekt så avslutar Eva med ett litet påskmotiv.
Franska-knutarnas mästare Alice broderar en stämningsfylld slottsträdgård med mängder av blommor.
Marietta gjorde en blixtvisit, visade sin färdigbroderade och mycket vackra "Fallen fench" och påbörjade ett sidenbandsbroderi på en linnekudde. "Fallen fench" finns på hemsidan www.cornix.se/embroidery under fliken alster.
Birgitta broderar en vacker, lite gammaldags interiör, ett tryckt motiv från Di van Niekerk crafts unlimited.Siri jobbar på med sin blomälva.
Elisabet har både ett, två och tre projekt på gång. Nu närmast är ett broderi att sätta på en ask, därefter klurar hon på att klä en bok med broderi och sen.....Ja det är alltid lika roligt att se vad hon har på gång.
När vi vid fikat summerade allt vad vi gjort under terminen och började prata om sommar och semester så säger Eva, "men... snart är det höst och då får vi börja brodera tillsammans igen"
Ja, så är det, tiden går så rysligt snabbt.
Även om kursen är slut så vet ni alla att ni alltid är välkomna hem till mig om det är något ni behöver hjälp med eller om ni saknar material.
Ett stort TACK till er alla för denna terminen och den fina blomma.
Vi ses snart igen!

Inga kommentarer: