söndag 31 maj 2009

Utflykt

Med picknick-korgen packad, plånboken laddad och en rejäl inköpslista skriven var jag på hugget, inför att tillbringa helgen i Skellefteå tillsammans med goda vänner. Vi (damer) hade planerat shopping och mys tillsammans med våra respektive. Tyvärr så insjuknade min man, som i vanliga fall aldrig är sjuk, vi fick därför avboka det hela.
Det blev trots allt en härlig helg även fast jag fick tillbringa den hemma i Piteå!
Morsdag och jag blev uppvaktad av mina barn med en blombukett och en söt liten "Turfågel" i keramik från Katarina K . Den söta fågeln fick en fin och välkomnande plats i zinkhinken som står på bron.

Förutom att titta till min sjuka man då och då så har jag tillbringat hela helgen utomhus med plantering av växter och ogräsrensning. I vanliga fall brukar jag vänta till det att "järn nätterna" har varit innan jag planterar ut mina sommarplantor, men just nu känns det inte som om det kan bli minus grader igen.
Ett par riktiga högsommar dagar har vi haft i helgen med strålande sol, lite blåst och mycket varmt. Just nu känns nacke och rygg rejält solbrända.
Det blir till att sova på magen i natt!

Inga kommentarer: