tisdag 30 juni 2009

Broderivänner i norr.

Lördag den 4 Juli är jag inbjuden till Hembygdsföreningen i Töre. Hela vecka 27 har det haft Kulturvecka och på lördag visas olika gamla hantverk. Jag är där för att visa hur jag broderar med sidenband, en teknik som fanns redan på 1600-talet. Klockan 11.00-15.00 finns jag på plats i hembygdsgården.

Så alla ni broderivänner som finns i norr, har ni vägarna förbi, titta in i Töre för en liten pratstund. Kanske behöver ni fylla på "verkygslådan" med lite material.
Vi ses!

Vilken tur!
Jag hann hem från vår bilsemester, precis lagom för att se mina pioner slå ut i full blom. De är alldeles fantastiskt vackra, speciellt den vita tycker jag.
Nu väntar jag på att fler blommor ska börja blomma, särskilt med tanke på den värmen vi har haft den senaste veckan.

Inga kommentarer: