fredag 7 augusti 2009

Ja, så var första arbetsveckan avklarad och det känns jättebra. Jag inser hur privilegierad jag är som har en arbetsplats att gå till, får arbeta med det jag vill och att jag har så underbara arbetskamrater.

Sommaren har varit bra och jag har hunnit med både bilsemester, en del reparationer av huset och flera lata dagar.
Det har vuxit bra i trädgården, både blommor och ogräs! Rosen på bilden hade som mest 22 blommor som blommade samtidigt. Då jag hämtade ruccola, lök, tomater, och kryddor i trädgården för att göra en sallad nu i kväll, så hittade jag ett vildhallonsnår som dignade av stora mogna bär. Det har vuxit upp bakom växthuset bland brännässlor och sly. Med litermåttet rågat av härligt röda hallon bestämde jag mig för att servera hemgjord glass och färska hallon till efterrätt.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: