lördag 12 september 2009

Nu händer det.....

.... spring till närmsta Pressbyrå, Hemmets Journal v.38 finns redan nu att köpa! Jag blev lite överrumplad då jag fick den först beställningen på materialsatsen "Riddarsporre" och "Blomslinga". Tänkte att tidningen skulle komma ut först nästa vecka. Nåväl, nu är tidningen ute och reportaget heter "Brodera blommor med sidenband". Det finns en fin kudde att brodera och ett mindre broderi som man kan montera på en ask eller rama in. Jag har broderat både kudden med den fina blomslingan och Riddarsporren. Kudden blev jättefin. Riddarsporren blev också fin med de vackra blå sidenbanden. Jag valde att endast använda sidenband till Riddarsporren, det är en smak sak, i tidningens mönster så har man använt både organza-och sidenband. Hoppas att du också provar att brodera efter Hemmets Journals mönster. Du kommer att blir nöjd med ditt resultat, jag lovar.
Trevlig helg!
Kristina

Inga kommentarer: