onsdag 9 december 2009

Sinnenas Atelje

Tillbringade en mysig och pysslig kväll tillsammans med ett 20-tal damer i Sinnenas Atelje med Anna som värdinna. Hon visade oss hur man binder vackra kransar med buxbom, därefter var det våran tur att försöka. Jag blev nöjd med min, härligt tjock och grön med endast ett par dekorationer. Efter en kort paus med kaffe och pepparkaka så fortsatte vi med att göra en julgrupp efter Annas tips och idéer. Det blev en zinkbalja med amaryllis, murgröna, mossa och lite "lull-lull", den ska få stå i mitt köksfönster.
~
Om det var en mysig kväll igår, så vet jag att det också blir en mycket mysig och trevlig eftermiddag i morgon torsdag. Vi har nämligen terminsavslutning på bandbroderikursen.
Välkommen
säger jag till alla mina kursdeltagare.
Tag med nål, tråd och band för i morgon blir det julkortstillverkning och lite tilltugg.
Vi ses hemma hos mig!
~

Inga kommentarer: