fredag 26 februari 2010

-30 grader

Nu räcker det med kyla och snö!
När jag skulle gå till jobbet häromdagen var det -30 grader, inte kul alls. Det är speciellt vid dessa tillfällen som jag längtar tillbaka till mitt älskade Afrika. Moçambique och Tanzania är de länder som jag bott i en längre tid och som ligger mig väldig varmt om hjärtat. Visar här några bilder från Tanzania i väntan på vårsolen och droppande tak.

Dar es Salaam


Frukt, grönsaker och kryddor från grönsakshandlaren

Zanzibar


Safari i Mikumi National park


Norongoro kratern i Tanzania







Min älskade make och mycket duktiga fotograf som tagit alla fina bilder.
Alltså, det blev inga broderi bilder denna gång men jag hoppas att ni ändå har kunnat njuta av dessa Afrikabilder.
~
Trevlig helg och kör försiktigt i trafiken.

Inga kommentarer: