lördag 24 april 2010

Scillan lyser...

...med sin frånvaro i min trädgård men i min ateljé skiner den vackert blå. Den här blomälvan krävde inte så mycket broderi med tråd, däremot har jag använt en hel del band. Antalet timmar jag suttit med Scillan (ca.20 tim) skiljer sig en hel del jämfört med Humlelusern (ca.95 tim). Det beror just på att det blev lite broderi med tråd och mer med band.

Jag har redan börjat med nästa projekt. Det är ett vackert sagomotiv som Emma Lundgren, Långnäs, har målat och som jag nu broderar. Motivet har jag fört över från det söta kortet till tyg. Eftersom motivet är litet så blir det mest broderi med råsilketråd och en massa franska knutar. Det är ett av många stygn som är väldigt användbart och dekorativt.
~
Nu lyser solen utanför mitt fönster. Tyvärr blåser det rejält men jag ska gå ut och se om det är lä på bron. Kanske kan jag sätta mig en stund och njuta av solen. Samtidigt kan jag klura ut vad jag ska skriva i vårens nyhetsbrev.
Trevlig helg!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så fin den blev. I går såg jag massor av scillor som blommade längs en väg här i Munksund. Visst är våren på väg. Redan har julrosorna börjat skjuta nya blad och de allra första fänrikshjärtanen har kommit någon centimeter i mina rabatter. I torsdags var BS, U-BW och jag till Nisse med tavlor för inramning. Nu väntar vi med spänning på att de blir klara. Lika spännande är det att få se hur läckert ditt påbörjade alster kommer att bli.

Kristina sa...

Tack Elisabeth!
Javisst är våren på väg.Såg precis att mina blåsippor tinat fram under snön.