fredag 9 april 2010

Termins avslutning

I går var det terminsavslutning i Kreativt Broderi. Vårterminens tio sammankomster är nu avklarade och vi har hunnit med en hel del olika broderier. Förutom att det är roligt att brodera så har vi det också väldigt trevligt tillsammans. I går hann jag i stort sett bara in genom dörren så kom frågan" och när börjar vi om i höst". Det är som sagt ett mycket härligt gäng jag möter varje torsdag eftermiddag.
~
Just nu så längtar jag efter våren och alla vackra vårblommor. Men jag ser bara snö, snö, och åter snö på min tomt. I väntan på de riktiga blommorna har jag broderat några kort med vårblommor som tulpaner, hyacinter, snödroppar och scilla. När jag sorterade i min lådor med mönster hittade jag denna bedårande blomälva "Scilla" och kände att den måste jag bara brodera. Jag har börjat med att brodera huvan och ärmarna med råsilketråd, klänningen med organzaband. Blommor, blad och stjälkar kommer jag att använda sidenband. Återkommer med fler bilder när jag hunnit brodera mera.
Trevlig helg!

Inga kommentarer: