fredag 21 maj 2010

I väntan på målning

Målarmästaren har sagt att vi tar det lugnt i kväll och laddar för två dagars målning, lördag och söndag. I väntan på att ha något att göra så passade jag på att plocka fram trädgårdsmöbler, skruva ihop bord, plantera lite växter.
Häromdagen köpte jag plantor hos Annicas Handelsträdgård. Hon har så fina plantor att det är en fröjd att vandra omkring i hennes växthus. Jag föredrar att köpa plantor hos henne även om jag kan få dem billigare på andra ställen. Kryddorna jag köpte av henne får sin vanliga plats utanför entrén plus ett par amplar som ska tåla söderläge. Resten får jag plantera lite senare när huset är färdig målat, det blir till att tänka om lite när det gäller färger.
~
Trevlig helg!

1 kommentar:

barbro sa...

Kul att du också tycker att Annicas plantor är bästa köp.Upptäckte henne redan när hon bara var i Stridholm Tycker det är underbart att vandra omkring i växthuset och se när plantorna är i sin linda När de växer upp blir de så yviga och "vilda" men det har ju också sin tjusning. Vi hörs Barbro