måndag 17 maj 2010

Skrubbsår och blåmärken!

Oj, aj, pust! Nu är jag öm i varje del av min kropp. Efter att ha skrapat, borstat och nu mögeltvättat huset har jag träningsvärk i alla mina muskler, skrubbsår på knän och knogar, blåmärken gamla och nyproducerade idag och en rejäl solbränna. Men snart, mycket snart är det äntligen dags att måla! Vilken färg? Ja det blir spännande.
När arbetsdagen + utomhusjobbet var slut och jag välförtjänt slog mig ner vid datorn blev jag glad av att se alla besök på min hemsida. Förutom olika svenska orter var det Norska, Indonesiska, Chilenska, Amerikanska besökare. De många besöken berodde på att den välkända brodösen Di van Niekerk skrivit om mig på sin Facebook, Di van Niekerk's Silk Ribbon Embroidery Hon har en mycket fin sida med mycket att läsa och ta del av för den som gillar Ribbon embroidery/Sidenbandsbroderi.

Nu ska jag förbereda mig för en ny arbetsdag! !!! Jag ska sträcka ut mig i horisontalläge några timmar och vila min kropp innan det är dags att cykla iväg till jobbet 06.15 i morgon.
Sov så gott!

1 kommentar:

barbro sa...

Fy så tidigt du måste iväg Ja jag känner ju igen det har ju jobbat i samma branch. NI-du har ju haft bra väder för underarbetet önskar att vädret håller i sig när det bär till att måla. I helgen inspekterade vi sonens villa som är nymålad förra veckan och den blev helt vit. Nu både ute som inne men det är ju färgen i tiden fast vitt är ju egentligen ingen färg. Ha det gott vi hörs Barbro