torsdag 29 juli 2010

Slöjdsammelsurium på Hägnan

Som vanligt blev det två första dagarna jättetrevliga på Hägnan i Gammelstad, Luleå. De tidigare års Hantverksdagar är nu förnyade till något som heter Slöjdsammelsurium där det under tre dagar erbjuds olika work shops. Det var beställt vackert väder så att vi skulle kunna sitta ute i det fria och handarbeta och det fick vi! Jag njuter verkligen av att sitta i denna rofyllda och fina miljö. Ett stort plus på det, är att få möta nyfikna och intresserade besökare, som antingen vill veta mer om de olika hantverken eller som vill prova på.
Ett stort tack till er som kom till mitt bord för att prova på Sidenbandsbroderi. Ni genomförde den lilla och intensiva kort kursen med glans, ett klart MVG, ni var jätteduktiga!

Här kommer ett bildsvep från de två första dagarna.

1 kommentar:

Jennie sa...

Hej och tack för en rolig workshop! Jag blev riktigt sugen på att prova på mer sidenbandsbroderi. Visar stolt upp mina små tulpaner på min blogg... :)