söndag 21 november 2010

Lagom!

Härlig julesnö ligger gnistrande vit på marken och i träden, det är jättevackert. Lagom kallt och lagom mycket snö är härligt, då känner jag att Piteå är en bra plats att bo på, men det ska vara lagom!
Har börjat att förbereda mig inför terminens sista kurstorsdag. Traditionen är att vi träffas hemma hos mig. Smakar årets glögg, fikar och ibland hinner vi brodera lite.
Sist vi träffades så hade mina damer hunnit med en hel del under den gångna veckan och visst närmar vi oss julen det kan vi se på deras alster.


Till alla er som tycker att det ser svårt ut med sidenbandsbroderi titta och njut. Gulli har gått kvällskurs hos mig tre kvällar och sedan gjorde hon denna pelargon. Hon valde att byta ut de röda sidenbanden som finns i detta broderikit och istället brodera en äggskals pelargon. Toppen snygg blev den.
Önskar er alla en skön söndag!
***

2 kommentarer:

Knyppeltanten sa...

Synd att jag bor så långt bort från dig, annars har jag gärna gått en kurs. Men tänkte försöka mig på att brodera i julhelgen det paket som jag köpte hos dig på syfestivalen.

Kristina sa...

Även om du inte kan gå kurs hos mig så stöter du på problem är det bara att ringa eller skriva så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dig.