lördag 7 juli 2012

Inte riktigt...

...en fransk knut!
Inte fransk knut men en "clinch"
För ett par dagar har jag bytt sidenband och broderinål till lina och krok, jättetrevligt. Jag och min man åkte till Byske och hyrde en enkel liten stuga vid älven. Vi tänkte prova fiskelyckan ett par dagar.
Jag njuter verkligen av att vara ute i skog och mark, att se nya fina vyer, låta blicken vila på ett flöte som guppar längst älven, känna doften från ängsblommor, hitta vackra stenar, ja det finns så mycket vackert i vår natur. Under en regnskur satte vi oss under en gran och drack en kopp kaffe, "det här är att ladda batteriet", säger min man och det kan jag verkligen hålla med om.
Maken djupt koncentrerad i sitt fiske
Lite läskigt att gå över hängbron!
Min älskade picknick-korg som alltid följer med på våra utflykter.
Serverade dagens frukost ute i det fria.

 ~
Önskar er en fortsatt trevlig helg!
Kristina

2 kommentarer:

Barbro sa...

Fick ni någon fisk ?????????????? Barbro

Kristina sa...

Bara några små som vi släppte tillbaka.