torsdag 28 november 2013

Julavslutning

 
Ja, då har vi haft julavslutning och den gick inte av för hackor ska jag säga. Alla samtliga brodöser var närvarande och som vanligt på ett strålande humör. Vi började med att smaka av den hemmagjorda glöggen och äta lite pepparkakor med ädelost. Glöggen fick "mycket väl godkänd" av mina gäster, ska framföra detta till maken. Därefter fick gästerna lämna bordet så att jag kunde duka undan och duka fram till nästa sittning. Det broderades lite här och där i mitt hus och diskuterades olika lösningar på knepiga detaljer.
Seija broderar en liten jultavla
Ulla-Britt, Eva N och Lena beundrar Eva K´s Flower Fairy

 Dags för sittning nummer två, ädelostpaj med en underbar sallad, ost, kex och vindruvor.
Barbro har några idéer om denna pryl!
Kvällens lilla tävling var "köksredskap", att lista ut namnet på eller vad det används till. 
Ulla-Britt vann solklart.

Sittning nummer tre, julkaka, mjukpepparkaka, rullrån, rimbobullar, mandelskorpor, kaffeost och Jultårta. Alla gäster har bidragit med något till dagens Julavslutning och resultatet blev helt fantastiskt. Det känns nästan som om vi åt i tre timmar!
Denna vackra skapelse har Anna-britt gjort och den smakade underbart.

Ett stort TACK alla mina broderivänner för en härligt underhållande hösttermin. Tack också till kvällens alla presenter och den fina dikten (jag inte kunde läsa)
~~~
Kristina

Inga kommentarer: