onsdag 5 mars 2014

Flower Fairies!

"Pelargonälvan" en favorit jag inte broderat. Den här är broderad av Eva N.
Å nej, nu när handarbetssugna här i Sverige upptäckt hur roligt det är att brodera de fantastiskt vackra "Flower Fairies" av Cicely Mary Baker så kan jag inte längre få tag på dem. Redan 2004 var det många i min broderigrupp i Dar es Salaam som broderade dessa. Jag köpte med mig många hem till Sverige och har sedan under åren kunnat beställa dem av Di van Niekerk, men nu har hon inte rättigheten att trycka upp fler. Jag kan fortfarande köpa de som tillhör boken Flower Fairies (Rödklöver, Vitklöver, Vintergröna, Skatnäva och Humlelusern) vilket är en tröst. Jag har bara broderat en av dessa så det kommer säkert att bli någon, Skatnävan tycker jag är så söt. Har redan lagt in en beställning på dessa!
I morgon blir det broderi på Samvaron, kul.
***
Kristina

Inga kommentarer: