torsdag 1 oktober 2015

Fantastiska illustrationer

Häromkvällen gjorde jag ett trevligt besök hemma hos Emma Lundgren Långnäs, Piteå. Emma är en mycket duktig illustratör/konstnär som lever ute på landet med sin familj och sina djur.
Hon skapar fantastiska bilder som ofta har en liten text eller rubrik, vilket gör att bilden får en extra innebörd. Exempelvis bilden ovan: Stanna upp en stund. Se min själ. Du behöver inte förstå, så länge som du lyssnar. Du behöver inte höra, så länge som du känner.
Om vi accepterar att vi aldrig kan förstå varandra fullt ut, kan vi dela den här känslan och den här stunden, då våra själar når varandra i tystnad. 

Underbart vackert!

Jag är så glad att vi har startat ett samarbete, vilket betyder att jag fått tillgång till några av hennes motiv. Till Syfestivalen tar jag med mig små broderikit med Emmas söta motiv och handfärgat broderigarn från House of Embroidery ( Fair Trade). Ni kommer att älska dem! 
Titta gärna in på hennes hemsidan Pennspår och Facebook
~~~
Ha en bra dag!
Kristina

Inga kommentarer: