lördag 7 maj 2016

Helgkurs

  
För tredje året i rad bilar Siv, Erica och Sara upp till mig från Jädraås och Järbo. Vi har broderat och haft jätteskoj i dagar två. De har haft vissa svårigheter med att släppa nål och band då jag serverat lunch och fika. Med lite lock och pock har jag fått dem att lämna sina broderier! Det blev varierade projekt den här gången med lite olika teknik, kul. Gardinerna som påbörjades i fjol hade de med för att visa mig.
Ericas sommargardin broderade med vackra rosor är nu färdig broderad.
Sara bestämde sig för att brodera skir Linnéa på sin gardin.
Siv valde att brodera söt fjärilslavendel.
Nya arbeten är valda för denna helg. Här ska det bli Hortensia.
Erica fäster Hortensiabollarna på det tryckta motivet.
Siv har många arbeten på gång, ett av dem är detta söta motiv.
Sara broderar en ring av blommor på siden. Lite ny teknik att prova.
Det blev även en "finring" att bära på fest eller bröllop.
Sara, Siv och Erica

Tack mina kära broderivänner för ännu en underbar helg tillsammans med er. Vi ses nästa år igen.
Kör försiktigt!
~~~ 
Ha det gott!
Kristina

Inga kommentarer: